
DIÓTÖRŐ
Csajkovszkij életművének leghíresebb dallamaira épülő zenés mesejáték, amelyben karácsony estéjén, a szeretet legszentebb ünnepén, éppen a szeretet hiánya okozza a legfájdalmasabb csalódásokat. De felbukkan a herceg, az elvarázsolt kis diótörő fabáb, és szédületes kalandok során vezet végig az önmegvalósítás útján.
A jól ismert Csajkovszkij-muzsikára készülő bábmusical folytatja A dzsungel könyvével és a Pán Péterrel megkezdett, a magyarországi bábszínházakban egyedülálló törekvést, amely a zene és a báb kapcsolatát vizsgálja.
Éry-Kovács András
A jól bevált Diótörő-hozzávalók megvannak, Csajkovszkij, karácsonyeste, várakozás, rejtélyes ajándék, heroikus küzdelem és a jó győzelme, de Éry-Kovács András verziója merészen eltávolodik a nyomvonalról. – Gergics Enikő: Anyád szeret (Revizor)
A Diótörő jól bevált karácsonyi darab, és annak, aki csak egyszer is találkozott vele, később már nemigen okoz meglepetéseket. Nem úgy az egri Harlekin Bábszínházban, ahol meglehetős metamorfózison ment keresztül a mű. Egyrészt változott a története, másrészt átalakult a műfaja: musical lett belőle, mégpedig úgy, hogy maga Pjotr Iljics Csajkovszkij avanzsált musicalszerzővé benne. – Stuber Andrea: Anyavádirat (Spiritusz)